Philips LivingAmbiance: experimenteren met licht en kamers omtoveren met één druk op de knop

november 23, 2010

 

Brussel (België) - Philips brengt vandaag een baanbrekend nieuw verlichtingsconcept uit waarmee je de sfeer in een kamer in een oogwenk kunt aanpassen aan het moment of de gelegenheid. Philips LivingAmbiance is een draadloos systeem dat verscheidene armaturen en lampen behelst om diverse sfeerstemmingen te creëren met wit en gekleurd licht, die ogenblikkelijk kunnen ingesteld en opgeroepen worden met behulp van de afstandsbediening.

 

Mensen in staat stellen om via licht hun eigen leefomgeving te creëren is voor hen een belangrijke manier om van hun thuis een speciale, persoonlijke plek te maken. Met Philips LivingAmbiance kunnen ze voortaan het licht veranderen om een vertrek aan te passen aan de gelegenheid of aan het moment. Verlichting is niet meer beperkt tot het aan- en uitschakelen van licht, tot het helderder of donkerder maken van een ruimte, maar opent een hele wereld van mogelijkheden om te experimenteren, te ontdekken, te beleven. Met een druk op de toets kan een vertrek omgetoverd worden van een heldere, functionele kinderspeelkamer tot een knusse leeshoek of een levendige ruimte om gasten te ontvangen.

 

Philips LivingAmbiance integreert meerdere armaturen – waaronder de witte en gekleurde LivingColors armaturen, LivingColors Generation 2 armaturen en LivingWhites lampen van Philips – in een systeem dat al even makkelijk in te stellen als te gebruiken is. De consument kan tot drie verschillende lichtinstellingen opslaan en het licht regelen in de gewenste instelling. En er is een speciale plug voorhanden om bestaande armaturen in het systeem te integreren. Voor de afwisseling kan gebruikgemaakt worden van een LivingWhites lamp in een bestaande armatuur om een gelijkaardig effect te verkrijgen. LivingAmbiance van Philips is gebaseerd op de wereldwijde industriestandaard ZigBee.

 

Allard Bijlsma, general manager van Philips Consumer Luminaires: "We moeten verder denken dan individuele armaturen en lampen, en de verlichting in een volledige ruimte beschouwen als één enkel systeem. En dat is nu net wat we bereikt hebben met LivingAmbiance. We zijn ervan overtuigd dat licht de mensen helpt de gewenste sfeer te creëren en dat het een mooi voorbeeld is van hoe Philips het leven van de mensen op een eenvoudige manier met licht kan verbeteren."

 

 Uit onderzoek[1] blijkt dat bijna 80% van de mensen de sfeer in hun huis op een makkelijke manier willen aanpassen afhankelijk van de gelegenheid, maar zo'n 70% heeft het gevoel dat de middelen daartoe beperkt zijn. LivingAmbiance komt tegemoet aan deze wensen door het mogelijk te maken gelijk welke combinatie van witte en gekleurde armaturen en lampen te beheren als één enkel systeem. Met één afstandsbediening kan elke armatuur individueel ingesteld worden of kunnen meerdere lichten samen bestuurd worden. Omdat het om een draadloze technologie gaat is deze flexibiliteit mogelijk zonder dat er een dure installatie of bekabeling nodig is.

 

Philips LivingAmbiance is een koepelconcept bestaande uit de jongste generatie van LivingColors, dat het potentieel van LED’s benut met nieuwe vormen en zowel gekleurd als wit licht, alsook energie-efficiënte LivingWhites lampen

 

___________________________________________________________________

 

[1] Bron: Philips Insights Validation, December 2007

Meer informatie bij:

 

Sarah Facxin

Philips Corporate Communication & Public Affairs

Tel.: +32 2 525 80 78 (niet voor publicatie)

E-mail: sarah.facxin@philips.com

 

Philips Customer Care Center, tel. 080080190

Over Koninklijke Philips Electronics

 

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) stelt zich als gediversifieerde onderneming actief op het gebied van “Gezondheid & Welzijn” tot doel het leven van de mensen te verbeteren door tijdige innovaties. Philips is een wereldleider in gezondheid, lifestyle en verlichting; het bedrijf integreert technologie en design in oplossingen die afgestemd zijn op de mensen, die steunen op een grondige kennis van de consumenten en de merkbelofte “sense and simplicity”. Philips met hoofdkantoor gevestigd in Nederland stelt meer dan 116.000 personen tewerk in 60 landen en behaalde een omzet van 23 miljard EUR in 2009. De onderneming is marktleider in cardiologische zorg, acute zorg en thuiszorg, in energie-efficiënte verlichting en nieuwe verlichtingsoplossingen, in lifestyle producten, met een sterke leiderspositie in flat TV, scheerapparaten, draagbare entertainment en tandverzorging.

Meer informatie over Philips is te vinden op www.philips.com/newscenter en www.philips.be