Luzern wint de eerste prijs in de wedstrijd city.people.light 2010


Pau (Frankrijk) en Göteborg (Zweden) eindigen respectievelijk op de 2e en 3e plaats in de achtste jaarlijkse wedstrijd die de toepassing van licht voor meer leefbare steden beloont.

oktober 1, 2010

Chartres (Frankrijk) – De Zwitserse stad Luzern heeft de eerste plaats in de wacht gesleept in de internationale wedstrijd city.people.light 2010 die Philips en LUCI (Lighting Urban Community International Association) jaarlijks organiseren. Doel ervan is het gebruik te belonen van licht bij het creëren van leefbare steden die bijdragen tot het welzijn van wie er woont, werkt of de stad bezoekt.

 

Tijdens de prijsuitreiking van de wedstrijd city.light.people 2010 in Chartres, hebben Philips en LUCI de eerste prijs overhandigd aan de stad Luzern: een cheque ter waarde van 10.000 EUR als beloning voor de winnende inzending van de stad, een uitgebreid verlichtingsplan om de pluspunten van de vijf districten van Luzern letterlijk in de schijnwerper te plaatsen met een minimale impact van het licht op de bewoners.

"Luzern heeft een perfect voorbeeld laten zien van hoe het leven op een eenvoudige manier kan verbeterd worden met licht", aldus Marc de Jong, general manager Professional Luminaires, Philips. "Door een coherente verlichtingsstrategie te ontwerpen, heeft de stad op een briljante wijze het design van zijn verlichting weten te verweven in de structuur van het stadsleven."
CPL 2010 Winners - Philips

CPL 2010 Winners - Philips

CPL 2010 Winners - Philips

CPL 2010 Winners - Philips

CPL Winners - Philips

CPL Winners - Philips

CPL 2010 Winners - Philips

CPL 2010 Winners - Philips

Meer informatie bij:

Sarah Facxin

Philips Corporate Communication & Public Affairs

Tel.: +32 2 525 80 78 (niet voor publicatie)

E-mail: sarah.facxin@philips.com

 

Philips Customer Care Center, tel. 080080190

Over Koninklijke Philips Electronics

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) stelt zich als gediversifieerde onderneming actief op het gebied van “Gezondheid & Welzijn” tot doel het leven van de mensen te verbeteren door tijdige innovaties. Philips is een wereldleider in gezondheid, lifestyle en verlichting; het bedrijf integreert technologie en design in oplossingen die afgestemd zijn op de mensen, die steunen op een grondige kennis van de consumenten en de merkbelofte “sense and simplicity”.

 

Philips met hoofdkantoor gevestigd in Nederland stelt meer dan 116.000 personen tewerk in 60 landen en behaalde een omzet van 23 miljard EUR in 2009. De onderneming is marktleider in cardiologische zorg, acute zorg en thuiszorg, in energie-efficiënte verlichting en nieuwe verlichtingsoplossingen, in lifestyle producten, met een sterke leiderspositie in flat TV, scheerapparaten, draagbare entertainment en tandverzorging.

 

Meer informatie over Philips is te vinden op www.philips.com/newscenter en www.philips.be