L’esplanade, het shoppingcenter van Louvain-La-Neuve, krijgt energiezuinige Philips Led-verlighting

juli 16, 2010

Louvain-la-Neuve (België) – L'esplanade, in hartje Louvain-la-Neuve, is een stedenbouwkundig concept waarbij in de stad een shoppingcenter en een verkeersvrije wandelstraat (rue Charlemagne) zijn ondergebracht met meer dan 130 handelszaken. Het shoppingcenter, dat dit jaar zijn vijfde verjaardag viert, wil optimaal inspelen op de behoeften en verwachtingen van zijn klanten en heeft besloten om een groot deel van de verlichting van de winkelgalerij te vervangen door energiezuinige LED-oplossingen van Philips.

 

Voorrang aan dienstverlening en duurzame ontwikkeling

Het management van het shoppingcenter streeft ernaar een beleid te voeren dat toegespitst is op duurzame ontwikkeling en, meer algemeen, op dienstverlening aan zijn klanten. Met dit doel voor ogen heeft het enige tijd geleden besloten om een energieaudit te laten uitvoeren. Uit deze audit bleek dat door relatief eenvoudige aanpassingen een elektriciteitsbesparing van 40% kon bereikt worden. Er werd bijgevolg heel snel besloten om de bestaande verlichting in de winkelgalerij te laten vervangen door energiezuinige oplossingen. Er werd geopteerd voor de LuxSpace LED-armaturen met hoge energie-efficiëntie van Philips. Zij maken het immers mogelijk om de elektriciteitsfactuur fors te verlagen zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit van de verlichting in de winkelgalerij.

 

Energie-efficiënte LED-verlichting

In het kader van dit project werden dus meer dan 500 LuxSpace-armaturen van Philips geïnstalleerd. De keuze viel op plafondarmaturen met LED-technologie. Hiermee kunnen verlichtingsinstallateurs makkelijk van een klassieke lichtbron naar een energiezuinig systeem van LED-

verlichting switchen dat een wit licht met een hoog vermogen genereert.

De LuxSpace-plafondarmaturen berusten op de jongste ontwikkelingen van Philips op het vlak van LED-technologie en maken energiebesparingen tot 50% mogelijk ten opzichte van de fluocompacte plafondarmaturen. Dit is een van de beste energierendementen die thans in de verlichtingssector te vinden is.

De producten uit het LuxSpace-gamma verbruiken weinig elektriciteit zonder dat de lichtkwaliteit erbij inboet. De plafondarmaturen verspreiden permanent een wit licht van hoge kwaliteit (60 lumen/watt); ze zijn dus ideaal voor zones als conferentieruimten of grote gangen en hallen, zoals hier op L’esplanade waar lichtprestaties essentieel zijn.

Bovendien moeten ze dankzij hun uitstekende prestaties en lange levensduur van 50.000 uur minder vaak vervangen worden. Tijd- en geldwinst dus. De LuxSpace-plafondarmaturen zijn daarnaast ook bijzonder makkelijk te installeren.

Iets eerder werden ook al op alle zijwanden van de winkelgalerij Master LED-lampen van 7 W geïnstalleerd. Deze decoratieve LED-lampen kunnen bestaande gloeilampen met E27-fitting of halogeenlampen met E10-fitting individueel vervangen en lenen zich perfect voor accent- of taakverlichting. Het grote voordeel van deze lampen is dat ze heel weinig energie verbruiken en een lange levensduur vertonen. De heer Germis, facility manager van L'esplanade: "Voor de onderhoudsteams betekent dit een aanzienlijke factor van comfort. Vroeger moesten ze constant lampen vervangen en in een dergelijk gebouw is dat niet niks!".

Meer informatie bij:

Sarah Facxin

Philips Corporate Communication & Public Affairs

Tel.: +32 2 525 80 78 (niet voor publicatie)

E-mail: sarah.facxin@philips.com

 

Philips Customer Care Center, tel. 078 250 145

 

Alexia Tilgenkamp

Marketingverantwoordelijke van L’esplanade Louvain-la-Neuve

Tel.: +32 10 230 124 (niet publiceren)

E-mail: a.tilgenkamp@devimo.be

Over Koninklijke Philips Electronics

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) stelt zich als gediversifieerde onderneming actief op het gebied van “Gezondheid & Welzijn” tot doel het leven van de mensen te verbeteren door tijdige innovaties. Philips is een wereldleider in gezondheid, lifestyle en verlichting; het bedrijf integreert technologie en design in oplossingen die afgestemd zijn op de mensen, die steunen op een grondige kennis van de consumenten en de merkbelofte “sense and simplicity”.

 

Philips met hoofdkantoor gevestigd in Nederland stelt meer dan 116.000 personen tewerk in 60 landen en behaalde een omzet van 23 miljard EUR in 2009. De onderneming is marktleider in cardiologische zorg, acute zorg en thuiszorg, in energie-efficiënte

verlichting en nieuwe verlichtingsoplossingen, in lifestyle producten, met een sterke leiderspositie in flat TV, scheerapparaten, draagbare entertainment en tandverzorging.

 

Meer informatie over Philips is te vinden op www.philips.com/newscenter en www.philips.be

Over L'esplanade

Shopping, anders!

 

L'esplanade is een complex van 3 locaties dat in oktober 2010 zijn 5e verjaardag viert:

Het shoppingcenter, bestaande uit een honderdtal winkels gespreid over twee verdiepingen in een heel ruim gebouw met een grote lichtinval; in het verlengde ervan, de verkeersvrije wandelstraat Rue Charlemagne.

 

De Rue Charlemagne, het verlengde van het shoppingcenter in openlucht, in het hart van de verkeersvrije stad van Louvain-la-Neuve; ideaal voor een wandeling met het hele gezin. In deze straat bevinden zich meer dan 30 winkels en handelszaken, waaronder een bowling.

 

Het bioscoopcomplex met 13 zalen: overnemer Cinéscope laat weten dat het complex op 16 juni 2010 opnieuw open gaat.

 

Een aangename en gastvrije locatie om te kuieren en vrienden te ontmoeten!

www.lesplanade-shopping.be