Philips breidt haar marktleidende assortiment LED-verlichtingsoplossingen voor consumenten en professionals verder uit


Introductie van innovatieve LED-oplossingen voor het personaliseren van woningen en het leefbaarder maken van steden

juli 20, 2010

Koninklijke Philips Electronics (AEX: PHI, NYSE: PHG) onderstreept haar wereldwijde marktleiderschap in verlichting door een substantiële uitbreiding van haar assortiment op LED-techniek gebaseerde verlichtingsoplossingen die het leven van mensen in woningen en steden verbeteren, met de lancering van

 

  • Een baanbrekende 12 W LED-lamp als vervanger voor de 60 W gloeilamp
  • LivingAmbiance – een revolutionaire benadering van het scheppen van sfeer, die draadloos meerdere armaturen en lampen integreert tot één verlichtingssysteem voor de woning
  • De Lirio by Philips, Arcitone en Ledino – collecties onderscheidende consumentenarmaturen met een hoog designgehalte, passend bij moderne interieurs
  • Nieuwe oplossingen en concepten die gemeentelijke overheden in staat stellen leefbaardere steden te scheppen door de inzet van LED-straatverlichting
  • LED-armaturen en regeloplossingen voor kantoren en winkels.

 

“Philips onderkent en begrijpt de fundamentele veranderingen die zich vandaag de dag voordoen in de wereld”, zegt Rudy Provoost, CEO van Philips Lighting en lid van de Raad van Bestuur van Koninklijke Philips Electronics. “Levensstijlen veranderen, de verstedelijking stelt nieuwe uitdagingen voor stadsbesturen, en de maatschappij in het algemeen wordt steeds milieubewuster. Wij passen de functionele en creatieve potentie van LED-verlichting toe om deze trends aan te pakken en om eenvoudig het leven te verbeteren met licht.”

 

Woningsfeer en vormgeving

Philips introduceert een revolutionair concept voor de sfeer in woningen: LivingAmbiance. Met behulp van een eenvoudige afstandsbediening maakt LivingAmbiance het mogelijk een ruimte gemakkelijk aan te passen aan de stemming van het moment of de gelegenheid, doordat meerdere armaturen en lampen draadloos geïntegreerd zijn tot één systeem waarmee elk gewenst type omgevingsverlichting gerealiseerd kan worden.

LivingAmbiance omvat ook de nieuwste generatie van Philips LivingColors, de veelgeprezen reeks consumentenarmaturen die het mogelijk maken duizenden lichtkleuren te kiezen met het aanraken van een knop. De nieuw vormgegeven reeks LivingColors armaturen met gekleurd en wit licht bouwt voort op deze propositie door de toevoeging van instelbaar en dimbaar wit licht voor dagelijkse bezigheden, evenals door het bieden van meer mogelijkheden voor het scheppen van sfeer.

 

Aangezien LED-technologie de toepassing mogelijk maakt van architectuur en design in woningverlichting introduceert Philips een collectie woningarmaturen op de snijkant van hedendaags interieurontwerp. Drie nieuwe productfamilies – Lirio by Philips, Arcitone en Ledino – die elk voor zich consumenten in staat stellen zichzelf uit te drukken met de toepassing van de ontwerpflexibiliteit van LED-verlichting met krachtige nieuwe vormen, materialen en afwerkingen.

 

Creëren van leefbare steden

Aangezien de toenemende verstedelijking de steden voor nieuwe uitdagingen stelt bij het bieden van leefbaardere stedelijke omgevingen, gaat Philips de aantrekkelijkheid van LED’s in buitenverlichting versterken om gemeentelijke overheden te helpen de veiligheid van wegen en voetgangers te verbeteren, nachtelijke lichthinder te beperken en significante energiebesparingen te bereiken.

 

In de loop van 2010 introduceert Philips een nieuwe reeks buitenarmaturen – CitySoul, CitySpirit, MileWide en StreetStar – die alle zijn opgebouwd rondom LEDGINE, een toekomstbestendig en volledig opwaardeerbaar platform voor buitenverlichtingsarmaturen dat gelijke tred houdt met de snelle verbeteringen in LED-technologieën.

 

Philips onderzoekt ook de mogelijkheden om LED’s toe te passen voor het overzichtelijker maken van straten in steden die in toenemende mate gehinderd worden door een diversiteit van elementen, inclusief de verlichtingsarmaturen. Bezoekers van Light+Building zullen een aantal demonstraties kunnen zien van nieuwe ontwerpen van straatverlichting die bewijzen waar we mee bezig zijn, inclusief geavanceerde nieuwe LED-armaturen die overdag nagenoeg onzichtbaar zijn maar 's nachts nog altijd een helder wit licht garanderen.

 

Doorbraak in LED-lampen

Door de wetgeving die oudere, inefficiënte verlichtingstechnologieën uit de markt neemt, stijgt de vraag naar vervangende lichtbronnen. Daarom introduceert Philips de allereerste hoge-kwaliteit LED vervangingslamp voor 60 W-gloeilampen.

 

Deze dimbare 12 W LED-lamp, die tegen het einde van 2010 commercieel verkrijgbaar zal zijn, levert een voor de branche voorbeeldige lichtopbrengst van 806 lumen aan comfortabel, warmwit licht en voldoet volledig aan de Europese normen voor prestaties van vervangingslampen.

 

Voor ondernemingen zoals hotels zal het vervangen van grote aantallen 60 W-lampen door de Philips LED vervangingsoplossing de mogelijkheid bieden om tot 80% te besparen op de energie die werd verbruikt door oudere technologieën. Potentieel kan een bedrijf jaarlijks meer dan € 20 per lamp besparen. Daar komen dan de lagere onderhoudskosten nog bij dankzij de levensduur van 25.000 uur.

Philips introduceert de vervanger voor de 60 W-gloeilamp tegen het einde van 2010 wereldwijd binnen haar reeks MASTER LED-lampen, aanvankelijk via de professionele verkoopkanalen.

Meer informatie bij:

Sarah Facxin

Philips Corporate Communication & Public Affairs

Tel.: +32 2 525 80 78 (niet voor publicatie)

E-mail: sarah.facxin@philips.com

 

Philips Customer Care Center, tel. 080080190

Over Koninklijke Philips Electronics

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) stelt zich als gediversifieerde onderneming actief op het gebied van “Gezondheid & Welzijn” tot doel het leven van de mensen te verbeteren door tijdige innovaties. Philips is een wereldleider in gezondheid, lifestyle en verlichting; het bedrijf integreert technologie en design in oplossingen die afgestemd zijn op de mensen, die steunen op een grondige kennis van de consumenten en de merkbelofte “sense and simplicity”.

 

Philips met hoofdkantoor gevestigd in Nederland stelt meer dan 116.000 personen tewerk in 60 landen en behaalde een omzet van 23 miljard EUR in 2009. De onderneming is marktleider in cardiologische zorg, acute zorg en thuiszorg, in energie-efficiënte verlichting en nieuwe verlichtingsoplossingen, in lifestyle producten, met een sterke leiderspositie in flat TV, scheerapparaten, draagbare entertainment en tandverzorging.

 

Meer informatie over Philips is te vinden op www.philips.com/newscenter en www.philips.be