Philips biedt winkeliers flexibiliteit en stijl voor het leveren van compromisloze prestaties

augustus 6, 2010

Met de introductie van nieuwe, baanbrekende oplossingen voor winkelverlichting en verlichtingsmanagement gaat Philips winkeliers helpen een aangename en onderscheidende merkbeleving te realiseren zonder enig compromis aan kostenbeheer.

 

De winkeliers van vandaag de dag moeten de stijgende energiekosten afwegen tegen de behoefte te beschikken over een commercieel aantrekkelijke accommodatie die comfortabel is voor zowel klanten als medewerkers. Vooral flexibiliteit is een belangrijke vereiste aangezien winkeliers zoeken naar mogelijkheden om op elk gewenst moment elk type sfeer te scheppen in hun winkel.

 

Philips gaat aan deze behoefte beantwoorden met StyliD, de eerste echt flexibele LED-oplossing die voldoet aan alle eisen die winkels stellen aan de lichtkwaliteit, vormgeving en energie-efficiëntie van accentverlichting. De StyliD spots, die zijn opgebouwd rondom een enkel en aantrekkelijk stijlkenmerk en leverbaar zijn in drie formaten, zijn voorzien van geavanceerde anti-verblindingsoptieken en de nieuwe Optibin-technologie van Philips om in elke toepassing consistente kleuren te kunnen garanderen.

 

Ten behoeve van de energie-efficiëntie biedt StyliD een volledig dimbare oplossing in combinatie met LED-technologie en een innovatief ontwerp voor warmtebeheer, wat leidt tot een uiterst energiezuinige oplossing voor accentverlichting in winkels. Met de vormgeving en toepassing van StyliD kan tot 80% bespaard worden op de energie die door lichtbronnen wordt verbruikt in normale winkels.

 

Beheersen van de lichtbeleving

 

Om winkeliers flexibiliteit en een nauwkeurige regeling van de verlichting te kunnen bieden in zowel zelfstandige winkels als complete winkelketens introduceert Philips een reeks geavanceerde maar gemakkelijk te gebruiken besturingsoplossingen voor verlichtingsbeheer die geschikt zijn voor een diversiteit van winkelomgevingen.

 

De toepassing van energie-efficiënte verlichtingstechnologieën zoals dimbare LED-oplossingen kan nu al de energie-efficiëntie van een winkel verbeteren met wel 80%, terwijl het gebruik van lichtregelsystemen nog extra besparingen mogelijk kan maken. De nieuwe regelsystemen, ontwikkeld door Philips Dynalite, gaan zelfs nog verder. Die verzekeren een uiterst precieze nauwkeurigheid in het regelen van wanneer, waar en hoe de verlichting wordt gebruikt en bieden tevens een grotere beheersing van het energieverbruik in een enkele winkel of binnen een complete keten.

 

De nieuwe regelaars van Philips worden in de loop van 2010 geïntroduceerd en zijn voorzien van geavanceerde oplossingen voor het beheren van de dynamiek van lichtniveaus en kleuraccenten in winkels. Met deze regelaars zijn winkeleigenaars in staat verlichtingssystemen op maat aan te passen aan specifieke openingsuren en zelfs aan variaties in winkelbezoek.

 

Eenvoudige gebruikersinterfaces met aanraakschermen maken het mogelijk gedurende de dag subtiele veranderingen aan te brengen in lichtniveau, kleurtemperatuur en accenten. Daardoor kunnen winkeliers de verlichting aanpassen aan verschillende klantenprofielen en zo een comfortabelere winkelbeleving creëren voor de diversiteit aan klanten die een bepaalde winkel bezoeken. De regelaars kunnen ook gebruikt worden om een onderscheidende nadruk te leggen op specifieke productlijnen zoals verse voedingsmiddelen of aanbiedingen.

 

RETAIL Solution Philips

RETAIL Solution Philips

Download  images in Hoge-Résolutie

Meer informatie bij:

Sarah Facxin

Philips Corporate Communication & Public Affairs

Tel.: +32 2 525 80 78 (niet voor publicatie)

E-mail: sarah.facxin@philips.com

 

Philips Customer Care Center, tel. 080080190

Over Koninklijke Philips Electronics

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) stelt zich als gediversifieerde onderneming actief op het gebied van “Gezondheid & Welzijn” tot doel het leven van de mensen te verbeteren door tijdige innovaties. Philips is een wereldleider in gezondheid, lifestyle en verlichting; het bedrijf integreert technologie en design in oplossingen die afgestemd zijn op de mensen, die steunen op een grondige kennis van de consumenten en de merkbelofte “sense and simplicity”.

 

Philips met hoofdkantoor gevestigd in Nederland stelt meer dan 116.000 personen tewerk in 60 landen en behaalde een omzet van 23 miljard EUR in 2009. De onderneming is marktleider in cardiologische zorg, acute zorg en thuiszorg, in energie-efficiënte verlichting en nieuwe verlichtingsoplossingen, in lifestyle producten, met een sterke leiderspositie in flat TV, scheerapparaten, draagbare entertainment en tandverzorging.

 

Meer informatie over Philips is te vinden op www.philips.com/newscenter en www.philips.be