Philips geeft met breedste assortiment LED-oplossingen de toon aan in verlichtingsinnovatie

mei 24, 2011

PHILADELPHIA – LIGHTFAIR INTERNATIONAL 2011 – Philips heeft op de Lightfair haar wereldwijde leiderschap in LED-verlichting gedemonstreerd door er het meest uitgebreide assortiment LED-verlichtingsoplossingen tentoon te stellen voor kantoren, winkels, woningen en buitentoepassingen. De onderneming introduceert er baanbrekende nieuwe innovaties die dankzij hun energie-efficiëntie, duurzaamheid en vormgeving een nieuw licht werpen op de toekomst.

 

Talloze oplossingen van Philips waren te zien op de LIGHTFAIR® International, de grootste show voor architecturale en commerciële verlichting in Noord-Amerika. Philips heeft er vooral haar nieuwste LED-verlichtingsinnovaties getoond: 

  • Nieuwe en verbeterde buitenverlichtingsoplossingen en -systemen, zoals de RX1 LED-oplossing van Philips Hadco, die in snel tempo worden toegepast door gemeenten in de VS die gespitst zijn op het verbeteren van lichtkwaliteit, energie-efficiëntie en veiligheid van de burgers.
  • Geavanceerde verlichtingsoplossingen voor woningen, kantoren en professioneel gebruik en die de energie-efficiëntie en vormgeving verbeteren zonder afbreuk te doen aan kwaliteit, prestaties, duurzaamheid of budgettaire eisen. Daartoe behoren oplossingen zoals Philips Ledalite’s JUMP-armatuur, een intelligente LED-armatuur die is ontwikkeld voor binnenverlichtingssystemen met hoge prestaties.
  • De introductie van ’s werelds eerste LED vervanger voor de 75 watt-gloeilamp, de Philips EnduraLED 17 watt, die is ontworpen om te voldoen aan de ENERGY STAR-kwalificaties of deze zelfs te overtreffen. Zijn nominale levensduur is 25 maal langer en hij verbruikt 80% minder energie dan een traditionele lamp.
  • Philips’ LED vervanger voor de 60 watt-gloeilamp, de Philips EnduraLED 12,5 watt, is ook ’s werelds eerste 60 watt-equivalent die de ENERGY STAR-kwalificatie heeft verworven als energie-efficiënte verlichtingsoplossing van hoge kwaliteit.

 

"Philips gaat door met het verbreden van haar aanbod aan verlichtingsoplossingen voor professionele toepassingen. Die maximaliseren de potentie van licht om steden te helpen bij het verzekeren dat hun straten beter verlicht en veiliger worden, helpen eigenaren van gebouwen inspirerende kantooromgevingen te realiseren, en helpen winkeliers verlichting te gebruiken voor het verbeteren van de winkelbeleving", zei Zia Eftekhar, CEO van Philips Lighting North America. "Achter het speerpunt van ons wereldwijde leiderschap in LED-technologie is ons hele assortiment gericht op het leveren van innovatieve verlichtingsmogelijkheden die de milieu-, economische en vormgevingsbehoeften aanspreken van onze uiteenlopende klanten."

 

LED-leiderschap

De introductie van haar vervanger voor 75 watt-gloeilampen, de Philips EnduraLED 17 watt (in het consumentenkanaal ook bekend als AmbientLED 17 watt), versterkt Philips’ leidende positie in en toewijding aan de LED-technologie en -oplossingen. Het nieuwe product zal in de Verenigde Staten verkrijgbaar zijn vanaf het vierde kwartaal 2011.

 

De EnduraLED 17 watt volgt in het voetspoor van de EnduraLED 12,5 watt, Philips’ LED vervanger voor 60 watt-gloeilampen, het wereldwijd meest gebruikte type. Nu is het ook het eerste LED-equivalent voor 60 W-lampen dat een ENERGY STAR-kwalificatie heeft verworven; nòg een bewijs voor Philips’ commitment aan de vorderingen in LED-technologie.

 

Realiseren van leefbare steden

 

Philips werkt als partner met burgemeesters en gemeentebesturen, architecten en stedenbouwkundigen samen aan het verbeteren van de leefbaarheid van steden door het gevoel van comfort, zekerheid en veiligheid van de burgers te verhogen met verlichting die ook nog eens goed is voor de planeet. Veel steden en regio’s in de VS – zoals Altoona (PA), Weston (FL) en Boston (MA) om er maar enkele te noemen – hebben al LED-oplossingen van Philips in gebruik genomen. Ze realiseren daarmee substantiële energie- en kostenbesparingen met gelijkmatig en comfortabel wit licht dat de zichtbaarheid significant verbetert en tegelijk de noodzaak van onderhoud vermindert.

 

Op de Lightfair laat Philips diverse innovatieve LED-straatverlichtingsoplossingen zien zoals de Philips Hadco RXI-, Philips Gardco Gullwing- en Philips Wide-lite-assortimenten, die omarmd zijn door meerdere steden in de VS. Hun vormgeving en prestaties maken hen geschikt voor verscheidene toepassingen zoals stadscentra, straten, parkeerterreinen en rijwegen, en ze kunnen gemakkelijk opgewaardeerd worden naarmate de LED-technologie evolueert.

 

Philips Lighting: door de branche erkend en bekroond

 

Philips heeft consistent producten en oplossingen geleverd die voldoen aan de duurzaamheidsrichtlijnen of deze overtreffen, zonder afbreuk te doen aan vormgeving en productprestaties.

 

In de laatste paar maanden werden acht producten van Philips bekroond met Next Generation Luminaire awards van het Ministerie van Energie, 17 ontvingen een Red Dot Design award, en de onderneming ontving drie erkenningen voor marktleiderschap door Architectural Solid State Lighting. Enkele van de vele prijswinnende producten die zijn tentoongesteld op de Lightfair zijn de RX1 van Philips Hadco voor buitenverlichting, de Jump armatuur Philips Ledalite en de Omega Revelation LED-downlight van Philips Daybrite voor binnentoepassingen.

Persbericht

Jump Splash Black Luminous

Jump Splash Black Luminous

Lightolier Mini LED Micro Cylinder

Lightolier Mini LED Micro Cylinder

Living Tomorrow

Living Tomorrow

Meer informatie bij:

Sarah Facxin

PR Manager Lighting & Healthcare

Tel.: +32 2 525 80 78 (niet voor publicatie)

E-mail: sarah.facxin@philips.com

Philips Customer Care Center, tel. 080080190

Over Koninklijke Philips Electronics

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) stelt zich als gediversifieerde onderneming actief op het gebied van "Gezondheid & Welzijn" tot doel het leven van de mensen te verbeteren door tijdige innovaties. Philips is een wereldleider in gezondheid, lifestyle en verlichting; het bedrijf integreert technologie en design in oplossingen die afgestemd zijn op de mensen, die steunen op een grondige kennis van de consumenten en de merkbelofte "sense and simplicity". Philips met hoofdkantoor gevestigd in Nederland stelt meer dan 117.000 personen tewerk met verkoop en diensten in 100 landen en behaalde een omzet van 22,3 miljard EUR in 2010. De onderneming is marktleider in cardiologische zorg, acute zorg en thuiszorg, in energie-efficiënte verlichting en nieuwe verlichtingsoplossingen, in lifestyle producten, met een sterke leiderspositie in scheerapparaten, draagbare entertainment en tandverzorging.

Meer informatie over Philips is te vinden op www.philips.com/newscenter en www.philips.be