Renault en Philips slaan handen in elkaar om veiligheid te verbeteren

maart 21, 2011

Brussel, België – Mensen brengen alsmaar meer tijd door op de weg. Veiligheid, elegantie en een efficiënt energiebeheer behoren dan ook tot hun voornaamste eisen. Om de verkeersveiligheid te verbeteren, heeft de Europese Commissie besloten dat alle nieuwe wagens vanaf 1 februari 2011 moeten worden uitgerust met dagrijlichten (DRL).

 

Deze nieuwe wet geldt uiteraard alleen voor nieuwe wagens. Toch kunnen ook reeds ingeschreven wagens worden voorzien van dagrijlichten, zodat bestuurders kunnen genieten van de extra veiligheid die deze lichten met zich meebrengen. Het DayLight-gamma van Philips biedt dergelijke oplossingen om de veiligheid overdag te verbeteren.

 

Renault heeft daarom besloten om een partnerschap aan te gaan met Philips en lanceert vanaf 1 maart 2011 een actie voor klanten om de voornaamste Renault-modellen uit te rusten met LED-dagrijlichten van Philips (LED daylight 2.4).

 

Waarom dagrijlichten?
Volgens een officiële nota van de Europese Commissie uit augustus 2006: “kan het gebruik van dagrijlichten (DRL) het aantal dodelijke ongevallen op de weg met drie tot vijf procent per jaar terugdringen. Als het gebruik van dagrijlichten in alle Europese landen verplicht was, zou het verkeer jaarlijks 1.200 tot 2.000 doden minder eisen.”

 

Daglichten verbeteren immers de zichtbaarheid, zowel voor bestuurders als voor voetgangers, die de snelheid van naderende voertuigen beter kunnen inschatten.

 

Philips LED DayLight 4
Overdag maken de DayLight-LED’s de auto’s beter zichtbaar zodat ze ook sneller worden gedetecteerd door andere bestuurders en voetgangers die uit de tegengestelde richting komen. Dat bevordert de verkeersveiligheid. LED DayLight 4 reduceert ook de CO2-uitstoot met 5,5 g/km in vergelijking met dezelfde wagen die met ontstoken dimlichten rijdt, terwijl de levensduur van meer dan 10.000 uur de onderhoudsfrequentie doet afnemen.

 

Renault-actie
Om ook het bestaande wagenpark tegen democratische prijzen uit te rusten met deze nieuwe veiligheidsvoorziening, stelt Renault voor om de LED-lichten op de meeste huidige modellen aan te brengen voor de prijs van 200 euro inclusief montage en btw. Vanuit technisch oogpunt gaat het om Renault Clio (2e en 3e generatie), Renault Kangoo II, de Mégane- en Scénic-familie (2e en 3e generatie) en Espace IV phase 2.

Renault en Philips slaan handen in elkaar

Renault en Philips

Renault en Philips

Renault en Philips

Renault en Philips

Neem voor meer informatie contact op met:

Weghsteen Véronique
Renault België Luxemburg - Communicatieafdeling
Tel.: + 32 2 334 78 55
E-mail: veronique.weghsteen@renault.be

 

Sarah Facxin
Philips Corporate Communication & Public Affairs
Tel.: +32 2 525 80 78
E-mail: sarah.facxin@philips.com

 

Philips Customer Care Center, tel. 080080190

Over Royal Philips Electronics

Royal Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) werpt zich op als een gediversifieerde onderneming, actief in de sectoren gezondheid en welzijn, met als doel om de levenskwaliteit van mensen te bevorderen met ingrijpende innovaties. Philips is een marktleider op het gebied van gezondheidszorg, modern leven en verlichting. De onderneming combineert technologie en design in oplossingen gericht op personen, die steunen op een diepgaande kennis van de zin en eenvoud die de slagzin van het merk uitmaken: ‘Sense and Simplicity’. Philips, waarvan de maatschappelijke zetel in Nederland is gevestigd, stelt meer dan 119 000 mensen te werk in ruim zestig landen en realiseerde in 2010 een omzet van 25,4 miljard euro. De onderneming is marktleider op het gebied van cardiologische verzorging, noodzorg, thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen, moderne producten, enz. Ze heeft ook een sterke leiderspositie op het gebied van flatscreen-tv’s, elektrische scheerapparaten, draagbare entertainmentsystemen en tandverzorging. Meer informatie over Philips vindt u op deze adressen: www.philips.com/newscenter en www.philips.be

Over Renault

De Renault-groep, die op alle continenten is vertegenwoordigd met meer dan 350 industriële en commerciële vestigingen in 118 landen, ontwerpt, produceert en verkoopt een brede waaier innovatieve, veilige en milieuvriendelijke voertuigen. Renault zet vandaag de dag zijn rendabele groeistrategie voort met de merken Dacia en Renault Samsung Motors. Renault stelt 121 000 werknemers te werk en verkocht in 2010 meer dan 2,6 miljoen voertuigen voor een totale omzet van 38,971 miljard euro. In 2010 verkocht de groep 78 312 voertuigen in België en 6 376 in het Groothertogdom Luxemburg.

.