De Amerikaanse ambassade in Brussel wordt "groener" dankzij Philips Lighting


De energiebesparende renovatie aan de historische Amerikaanse diplomatieke residentie bewijst hoe krachtig energie-efficiëntie kan zijn

april 28, 2011

Brussel (België) - De Alliance to Save Energy en de League of Green Embassies, die van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse zaken afhangen, hebben een energie-efficiënt renovatieproject voorgesteld voor de 230 jaar oude Brusselse residentie van de Amerikaanse ambassadeur in België, Howard Gutman. Met het project is een bedrag gemoeid van € 111.000. De complete renovatie, die zowel energie als geld zal doen besparen en tegelijk de historische kenmerken en de inrichting van de woning vrijwaart, is de kroon op het maandenlange werk van Philips en zes andere bedrijven die lid zijn van de Alliance, een organisatie zonder winstoogmerk met hoofdzetel in Washington D.C, die wereldwijd energie-efficiëntie promoot.

 

"Philips is bijzonder verheugd dat het kan deelnemen aan die enorme uitdaging om de ambassadeurswoning milieuvriendelijker te maken. In het kader van dit renovatieproject willen we de meest recente verlichtingstechnologie aanwenden en deze integreren in de opmerkelijke en historische inrichting van de 230 jaar oude woning. Zo hebben we meer dan 500 oude, inefficiënte lampen vervangen door energie-efficiënte alternatieven, en passen we zowat overal in de woning de LED-technologie toe. De MasterLED-lampen kunnen in alle klassieke armaturen gebruikt worden en illustreren perfect alle voordelen van LED’s, zoals energiebesparingen tot 80% en een bijzonder lange levensduur. Bovendien bieden deze lichtbronnen vandaag de dag ook een warm, dimbaar en aantrekkelijk wit licht dat helemaal past bij het algemene decor van de woning", aldus Geert Verachtert, country manager Philips Belgium en General Manager Professional Lighting Solutions Belux.

 

"Hoewel de residentie stevig in het verleden lijkt geankerd, staat ze symbool voor onze toekomst in energie", aldus ambassadeur Gutman. "Die toekomst wordt gekenmerkt door publiek-private samenwerkingsverbanden, een algemene strategie die rekening houdt met de efficiëntienormen voor apparaten, de voorbeeldige energie-efficiëntie van de Amerikaanse federale overheid en de mogelijkheid voor de oude én nieuwe woningen om energie-efficiënter te zijn."

 

"In een historisch gebouw als de ambassadeurswoning van de heer Gutman, maakt de verlichting zo'n 30% van het totale energieverbruik uit. Dankzij de jongste technologieën en producten slagen we erin het energieverbruik uit verlichting met 70% terug te schroeven. We zijn er dan ook bijzonder trots op dat de bijdrage van de verlichting in de totale besparing voor dit opmerkelijke project meer dan 20% bedraagt", aldus nog Dirk Pauwels, Commercial Manager Professional Lighting Solutions, Philips Belux.

 

De functionele zones werden uitgerust met nieuwe energie-efficiënte verlichtingsarmaturen die gebruikmaken van dimfuncties en aanwezigheidsdetectie om de besparingen en het comfort voor de gebruiker te optimaliseren.

 

"We zijn er bijzonder trots op dat we samen met de andere bedrijven die meewerken aan het project, hebben kunnen aantonen dat een groenere planeet mogelijk is zonder dat het comfort en de charme erbij inboeten", besluit Geert Verachtert.

Persbericht

Copyright: Alliance to Save Energy

Copyright: Alliance to Save Energy

Copyright: Alliance to Save Energy

Copyright: Alliance to Save Energy

Copyright: Alliance to Save Energy

Copyright: Alliance to Save Energy

Meer informatie bij:

Sarah Facxin

PR Manager Lighting & Healthcare

Tel.: +32 2 525 80 78 (niet voor publicatie)

E-mail: sarah.facxin@philips.com

 

Philips Customer Care Center, tel. 080080190

Over Koninklijke Philips Electronics

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) stelt zich als gediversifieerde onderneming actief op het gebied van "Gezondheid & Welzijn" tot doel het leven van de mensen te verbeteren door tijdige innovaties. Philips is een wereldleider in gezondheid, lifestyle en verlichting; het bedrijf integreert technologie en design in oplossingen die afgestemd zijn op de mensen, die steunen op een grondige kennis van de consumenten en de merkbelofte "sense and simplicity". Philips met hoofdkantoor gevestigd in Nederland stelt meer dan 117.000 personen tewerk met verkoop en diensten in 100 landen en behaalde een omzet van 22,3 miljard EUR in 2010. De onderneming is marktleider in cardiologische zorg, acute zorg en thuiszorg, in energie-efficiënte verlichting en nieuwe verlichtingsoplossingen, in lifestyle producten, met een sterke leiderspositie in scheerapparaten, draagbare entertainment en tandverzorging.

 

Meer informatie over Philips is te vinden op www.philips.com/newscenter en www.philips.be.