Philips verbetert de beleving van licht met een reeks LED-innovaties en –oplossingen op de Light+Building 2012

april 18, 2012

Frankfurt, Duitsland – Philips presenteerde vandaag op 's werelds toonaangevende vakbeurs voor verlichting en architectuur, de Light+Building 2012, een reeks verlichtingsinnovaties voor professionals en consumenten.

 

"Verlichting kan een unieke rol spelen in het creëren van zinvolle ervaringen van mensen en bij het helpen aanpakken van maatschappelijke uitdagingen zoals klimaatverandering", zegt Frans van Houten, Chief executive officer van Philips. "Vandaag zijn we er trots op een reeks LED-verlichtingsoplossingen te kunnen presenteren die zijn ontworpen voor het scheppen van een inspirerende sfeer, zowel binnen als buiten, en die tegelijk energiebesparingen en lagere bedrijfskosten mogelijk maken."

 

Een volledige overschakeling naar de nieuwste LED-verlichting zou in veel toepassingen energiebesparingen opleveren van maximaal 80%, met een gemiddelde van 40% voor alle verlichting. LED-technologie biedt ook weergaloze mogelijkheden voor het digitaal regelen van licht en het scheppen van intelligente en verbluffende lichtervaringen.

 

Philips bewijst haar brede aanwezigheid in de branche door het tonen van innovaties op het gebied van technologie en regelsystemen voor het realiseren van allesomvattende verlichtingssystemen en -oplossingen en het leveren van licht met een geweldige kwaliteit.

 

Intelligente verlichtingsoplossingen voor steden

 

Verlichting neemt 20% van het totale elektriciteitsverbruik voor haar rekening, waarbij openbare en commerciële gebouwen alleen al 60% van het elektriciteitsverbruik voor verlichting vertegenwoordigen. Gemeentelijke overheden, eigenaren van gebouwen en bedrijven zoeken dus naar efficiënte en flexibele verlichtingsoplossingen die licht leveren als en waar dat nodig is.

 

Leveren van licht met een geweldige kwaliteit

 

Het nieuwe gamma aan LED-lampen toont Philips’ leiderschap in de LED-technologieën. De nieuwe lampen zijn ontworpen om een warme witte licht uit te stralen, en dit met een lagere energieconsumptie (tot 90% minder) en een levensduur tot 25 jaar. Wetende dat mensen verschillende voorkeuren hebben in lichttonen heeft Philips het unieke DimTone-systeem ontwikkeld dat de gebruikers toelaat het licht aan te passen op het vlak van intensiteit, kleur en warmte. Zo creëert men aan de hand van een dimmer het ambiance dat het beste bij ons humeur past.

 

Philips innoveert op het vlak van design

 

Philips werd in 2012 erkend voor haar innovaties op het vlak van design, met het winnen van 9 prijzen op de iF Product Awards voor verlichtingsoplossingen voor particulieren. Tijdens het salon Light+Building 2012 presenteert Philips nieuwe gamma’s LED-verlichtingen voor thuis.

 

Nieuwe technologieën zoals OLED geven een andere dimensie aan het ontwerpen van verlichting, dankzij een verhoogde lichtkwaliteit en smallere vormen. Met het presenteren van nieuwe adembenemende OLED-installaties toont Philips stelt vakkundigheid op het vlak van design en technologie alweer ten toon.

Philips’ innovaties voor het salon Light+Building zijn, onder andere:

  • Het CityTouch intelligent verlichtingsbeheersysteem voor stedelijke verlichting
  • De Light Balancing-oplossing die samen met Somfy is ontwikkeld en op een intelligente manier de niveaus van kunstmatige verlichting beheert.
  • De introductie van het nieuwe Lumiblade OLED-paneel met hogere prestaties
  • Een uitgebreide reeks voor haar PureDetail LED modeverlichtingsoplossing.
  • Het nieuwe Nick-Knack gamma voor thuisverlichting, gebaseerd op het italiaanse animatieserie "La Linea"

Persbericht

Meer informatie bij:

Sarah Facxin

PR Manager Lighting & Healthcare

Tel.: +32 2 525 80 78 (niet voor publicatie)

E-mail: sarah.facxin@philips.com

Philips Customer Care Center, tel. +32 2 525 75 75

Over Koninklijke Philips Electronics

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) stelt zich als gediversifieerde onderneming actief op het gebied van "Gezondheid & Welzijn" tot doel het leven van de mensen te verbeteren door tijdige innovaties. Philips is een wereldleider in gezondheid, lifestyle en verlichting; het bedrijf integreert technologie en design in oplossingen die afgestemd zijn op de mensen, die steunen op een grondige kennis van de consumenten en de merkbelofte "sense and simplicity". Philips met hoofdkantoor gevestigd in Nederland stelt ongeveer 122.000 personen tewerk met verkoop en diensten in 100 landen en behaalde een omzet van 22,6 miljard EUR in 2011. De onderneming is marktleider in cardiologische zorg, acute zorg en thuiszorg, in energie-efficiënte verlichting en nieuwe verlichtingsoplossingen, in lifestyle producten, met een sterke leiderspositie in scheerapparaten, draagbare entertainment en tandverzorging.

Meer informatie over Philips is te vinden op www.philips.com/newscenter en www.philips.be.