Nieuwe motorfietslampen van Philips: beter zien en gezien worden op de weg

januari 20, 2012

Brussel (België) – Philips heeft vier nieuwe oplossingen voor motorfietsen uitgebracht die een bijzonder hoog lichtrendement verschaffen op de weg en er bijgevolg voor zorgen dat de bestuurder 's nachts een beter zicht heeft en andere weggebruikers hem gemakkelijker zien. De "Philips Vision Moto", "Philips CityVision Moto", "Philips X-tremeVision Moto" en "Philips BlueVision Moto" verhogen niet alleen de verkeersveiligheid maar vallen ook op door hun vormgeving.

 

Verkeersveiligheid begint bij een aangepaste verlichting

Voor bestuurders van motorfietsen en scooters, hangt de veiligheid af van een combinatie van factoren: remmen, kwaliteit van de banden en beschermende kleding. Maar alles begint bij een efficiënte verlichting. Deze vernieuwende oplossingen verbeteren aanzienlijk de zichtbaarheid voor zowel de bestuurder als de andere weggebruikers in de stad.

 

Deze vier krachtige lampen hebben een geoptimaliseerd filament, zijn gemaakt van kwartsglas van topkwaliteit voor een maximale UV-weerstand en zijn voorzien van een houder voor extrazwaar gebruik, die weerstaat aan sterke trillingen (tot 15 G) als gevolg van bijvoorbeeld kuilen in de weg. De aangepaste druk en de samenstelling van het gas van de lampen staan garant voor een optimale duurzaamheid, wat betekent dat ze niet vaak hoeven te worden vervangen.

 

Philips Vision Moto: betaalbaar licht zonder afbreuk aan de lichtkwaliteit

Philips Vision Moto, dat een 30 % hoger lichtrendement biedt dan standaardlampen, is geschikt voor alle bestuurders van motorfietsen en scooters die vertrouwen op een hoge kwaliteit aan een betaalbare prijs.

 

Philips CityVision Moto: betere zichtbaarheid en differentiëring in het stadverkeer

Dankzij de oranje reflectie in de koplamp en een tot 40 % hoger lichtrendement op de weg, verbetert Philips CityVision Moto de zichtbaarheid voor andere weggebruikers in de stad.

 

Philips X-tremeVision Moto: maximaal rendement voor een optimaal zicht

's Nachts projecteren de X-tremeVision Moto-lampen tot 100 % meer licht op de weg dan standaardlampen. Op het vlak van veiligheid betekent dit een belangrijk voordeel voor bestuurders die op slecht verlichte wegen en in donkere lanen rijden.

 

Philips BlueVision Moto: individueel design met een opvallende noot

De elegante Philips BlueVision Moto-lampen koppelen verlichting met een xenon-look aan een maximale weerstand aan trillingen. Verkeersborden, kleine hindernissen en gevaarlijke locaties kunnen 's nachts gemakkelijker worden ontwaard dankzij het krachtige

blauwe licht. En als speciaal extraatje, is het UV-kwartsglas bovenaan voorzien van een blauwe laag die de lamp een apart design verleent, voor een visueel effect in de koplamp zorgt en wit licht verspreidt op de weg.

 

Productprijzen

Philips Vision Moto

Type H4 (7,95 EUR) en type H7 (11,95 EUR)

Philips CityVision Moto

Type H4 (14,90 EUR) en type H7 (18,90 EUR), alsook in een duoverpakking (H4: 28,90 EUR en H7: 36,90 EUR)

Philips X-tremeVision Moto

Type H4 (18,90 EUR) en type H7 (22,90 EUR), alsook in een duoverpakking (H4: 36,90 EUR en H7: 44,90 EUR)

Philips BlueVision Moto

Type H4 (18,90 EUR) en type H7 (22,90 EUR), alsook in een duoverpakking (H4: 36,90 EUR en H7: 44,90 EUR)

Persbericht

Meer informatie bij:

Sarah Facxin

PR Manager Lighting & Healthcare

Tel.: +32 2 525 80 78 (niet voor publicatie)

E-mail: sarah.facxin@philips.com

Philips Customer Care Center, tel. 080080190

Over Koninklijke Philips Electronics

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) stelt zich als gediversifieerde onderneming actief op het gebied van "Gezondheid & Welzijn" tot doel het leven van de mensen te verbeteren door tijdige innovaties. Philips is een wereldleider in gezondheid, lifestyle en verlichting; het bedrijf integreert technologie en design in oplossingen die afgestemd zijn op de mensen, die steunen op een grondige kennis van de consumenten en de merkbelofte "sense and simplicity". Philips met hoofdkantoor gevestigd in Nederland stelt meer dan 120.000 personen tewerk met verkoop en diensten in 100 landen en behaalde een omzet van 22,3 miljard EUR in 2010. De onderneming is marktleider in cardiologische zorg, acute zorg en thuiszorg, in energie-efficiënte verlichting en nieuwe verlichtingsoplossingen, in lifestyle producten, met een sterke leiderspositie in scheerapparaten, draagbare entertainment en tandverzorging.

Meer informatie over Philips is te vinden op www.philips.com/newscenter en www.philips.be