Energie-efficiënte LED’s van Philips verlichten de lichtbal van New York Times Square tijdens Oud en Nieuw


Innovatieve technologie kan ook worden gebruikt in de groeiende lijn van Philips Ambient LED-lampen voor consumenten

januari 2, 2012

New York, USA - Wanneer tijdens de New Yorkse oud- en nieuwviering de glinsterende Times Square lichtbal afdaalt om het begin van 2012 in te luiden, luidt dit ook een van de meest belangrijke tijdperken in verlichting in sinds Thomas Edison zijn ‘gloeiend elektrisch licht’ onthulde.

 

Op 1 januari 2012 treden de nieuwe Amerikaanse energie- en verlichtingsnormen in het kader van de "Energy Independence and Security Act" (EISA) in werking. Philips, wiens LED’s de Times Square lichtbal verlichten, is er helemaal klaar voor. Consumenten kunnen kiezen uit een breed assortiment van Philips LED-lampen voor thuisgebruik, zowel bij online webshops als bij duizenden winkels.

 

Nieuwjaar 2012 markeert het 12de achtereenvolgende jaar dat Philips als officiële Lighting Partner heeft gefungeerd van de wereldberoemde Times Square lichtbal. Dezelfde technologie die voor de bal wordt gebruikt, komt ook terug in de Philips AmbientLED lijn van consumentengloeilampen, bijvoorbeeld de Philips 12,5 watt AmbientLED: 's werelds eerste commercieel verkrijgbare LED om de 60 watt gloeilamp te vervangen en de enige die "Energy Star" gekwalificeerd is, een internationale standaard voor energiezuinige consumentenproducten.

 

"We zijn trots dat onze bekroonde Philips LED’s de spectaculaire Times Square lichtbal weer zullen verlichten," aldus Ed Crawford, CEO van Philips Lighting Noord-Amerika. "Maar we zijn ook trots dat onze lijn van Philips AmbientLED lampen zich blijft uitbreiden, waardoor consumenten gebruik kunnen maken van huisverlichting die energie-efficiënt, kostenvriendelijk, duurzaam en esthetisch aangenaam is."

 

Net als de 32.256 Philips LUXEON LED's die de glinsterende Times Square lichtbal verlichten, verbruiken de commercieel verkrijgbare Philips AmbientLED lampen tot 80 procent minder energie dan de traditionele gloeilampen. Dat is de reden waarom de Times Square lichtbal het hele jaar door verlicht blijft en waardoor de consument kan profiteren van aanzienlijke elektriciteitsbesparingen door over te schakelen naar Philips LED’s. Bijvoorbeeld, als iedereen in de VS overstapt naar energie-efficiënte verlichting in hun huizen, dan neemt dat 87,5 miljoen metrische ton kooldioxide weg en genereert het een energiebesparing van 11 miljard euro.

 

Met de recente prijsverlagingen is de prijs van Philips AmbientLED’s lager dan ooit, wat bijdraagt aan zijn toch al aanzienlijke economische impact.

Meer informatie bij:

Sarah Facxin

PR Manager Lighting & Healthcare

Tel.: +32 2 525 80 78 (niet voor publicatie)

E-mail: sarah.facxin@philips.com

Philips Customer Care Center, tel. 080080190

Over Koninklijke Philips Electronics

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) stelt zich als gediversifieerde onderneming actief op het gebied van "Gezondheid & Welzijn" tot doel het leven van de mensen te verbeteren door tijdige innovaties. Philips is een wereldleider in gezondheid, lifestyle en verlichting; het bedrijf integreert technologie en design in oplossingen die afgestemd zijn op de mensen, die steunen op een grondige kennis van de consumenten en de merkbelofte "sense and simplicity". Philips met hoofdkantoor gevestigd in Nederland stelt meer dan 120.000 personen tewerk met verkoop en diensten in 100 landen en behaalde een omzet van 22,3 miljard EUR in 2010. De onderneming is marktleider in cardiologische zorg, acute zorg en thuiszorg, in energie-efficiënte verlichting en nieuwe verlichtingsoplossingen, in lifestyle producten, met een sterke leiderspositie in scheerapparaten, draagbare entertainment en tandverzorging.

Meer informatie over Philips is te vinden op www.philips.com/newscenter en www.philips.be