Philips werkt samen met Disney aan verlichting voor kinderen


LED-innovaties geven nieuwe dimensie aan verhaal- en spelbeleving

oktober 3, 2013

Brussel, België – Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) stelt een reeks inspirerende en speelse verlichtingsinnovaties voor die met licht de magie van Disney tot leven brengt bij kinderen en het hele gezin.
 
De combinatie van Philips' ervaring op verlichtingsgebied en de bekende Disney-personages zorgt ervoor dat de verlichting tot de verbeelding spreekt en een aangename sfeer schept in de kinderkamer om te lezen, spelen en slapen. Deze samenwerking is de nieuwste stap van Philips in consumentenverlichting met toepassing van digitale technologie.
 
De producten dragen beide merken en zullen worden aangeboden via diverse Philips- en Disney-verkoopkanalen; eerst in Europa en de Verenigde Staten (vanaf september), later dit jaar ook in Azië. Het Philips Disney portfolio omvat digitale verlichting om interactie met Disney verhalen en personages mogelijk te maken. Kinderen en ouders kunnen een betoverende, interactieve lichtbeleving creëren door e books te verbinden met de verlichtingsproducten via het 'Connected Lighting' concept. Hiermee wordt lezen nog leuker en kan helemaal in het verhaal worden opgegaan. Voor de reeks zijn ook draagbare nachtlampjes ontworpen die een zacht, geruststellend licht verspreiden, en bedlampen die bijdragen aan een regelmatig slaappatroon, doordat kinderen intuïtief kunnen zien wanneer het tijd is om op te staan.
 
"Innovatie en inspiratie vormen de pijlers van deze samenwerking. Disney's ongeëvenaarde vermogen om personages en verhalen te crëeren die de fantasie van kinderen van alle leeftijden aanspreken, komt daarin samen met onze leidende positie als innovator op het gebied van verlichting. Samen gaan we een bijzondere reeks geavanceerde en interactieve verlichtingsinnovaties ontwikkelen waar het hele gezin van kan genieten", aldus Eric Rondolat, Chief Executive Officer van Philips Lighting. "Onze ambitie is om een leidende rol te vervullen in deze productcategorie en bekend te staan als de aanbieder van digitale en indrukwekkende lichtervaringen voor de kinderkamer."
 
"Deze productreeks illustreert perfect hoe de verhalen van Disney via een innovatief en overtuigend consumentenproduct in de kinderkamer tot leven kunnen komen", aldus Simon Philips, Executive Vice President & General Manager, Disney Consumer Products, The Walt Disney Company EMEA. "We zijn trots om met Philips te kunnen samenwerken aan een positieve en geruststellende lees- en slaapomgeving voor gezinnen."
 
Inspiratie is het uitgangspunt van het portfolio: Disney-personages tot leven brengen via verlichting en de kinderkamer verrijken met een betoverend kleurenspel waarmee het voorleesmoment extra bijzonder wordt. De producten zijn zowel qua constructie als materiaalkeuze ontworpen met speciale aandacht voor veiligheid.
 
Het Philips Disney portfolio omvat de volgende producten: 
  • StoryLight Starter kit & StoryLight Extension kit
  • SleepTime Mickey & SleepTime Minnie
  • SoftPal Mickey, SoftPal Minnie, SoftPal Mike & SoftPal Sulley
  • LivingColors Micro Cars, Princess, Planes & Ariel
  • LivingColors Mini Mickey & Minnie
  • Candle Princess & Candle Mickey & Minnie  
Philips Disney StoryLight Minnie

Philips Disney StoryLight Minnie

Philips Disney StoryLight Mickey

Philips Disney StoryLight Mickey

Philips Disney StoryLight Mickey

Philips Disney StoryLight Mickey

Philips Disney Sleeptime Mickey

Philips Disney Sleeptime Mickey

Philips Disney SleepTime Mickey

Philips Disney SleepTime Mickey

Philips Disney LivingColours

Philips Disney LivingColours

Philips Disney LivingColours

Philips Disney LivingColours

Meer informatie bij:

Sarah Facxin
PR Manager Lighting & Healthcare
Tel.: +32 2 525 80 78 (niet voor publicatie)
E-mail: sarah.facxin@philips.com

Philips Customer Care Center, tel. 00800 7445 4775

Over Koninklijke Philips N.V.:

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) stelt zich als gediversifieerde onderneming actief op het gebied van “Gezondheid & Welzijn” tot doel het leven van de mensen te verbeteren door zinvolle innovaties op het vlak van gezondheid, lifestyle en verlichting. Philips, met hoofdkantoor in Nederland, behaalde een omzet van 24,8 miljard EUR in 2012 en stelt ongeveer 115.000 personen tewerk met verkoop en diensten in meer dan 100 landen. De onderneming is marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten, haartrimmers en mondverzorgingsproducten.
Meer informatie over Philips is te vinden op www.philips.com/newscenter.