Breng licht naar het volgende niveau: hoe licht het leven van alledag beïnvloedt


Een PSFK-rapport onthult 12 belangrijke trends die de ‘Future of Light’ aansturen en brengt de rol van Philips in de voorhoede van de verlichtingsrevolutie onder de aandacht

september 18, 2013

Amsterdam, Nederland – Licht is een wezenlijk aspect van onze samenleving, onze technologische vooruitgang en onze duurzame wereld. En het versnellen van dit nieuwe tijdperk van digitaal licht zal voor de maatschappij als geheel zelfs nog meer voordelen ontsluiten op het gebied van gezondheid, welzijn, duurzaamheid en economische ontwikkeling. Dat is de conclusie van een onafhankelijk rapport – ‘The Future of Light’ – dat vandaag door de denktank PSFK Labs werd gepubliceerd met ondersteuning van Philips. Het rapport is beschikbaar op www.psfk.com en is tevens toegankelijk als SlideShare diashow en als een app voor iOS of Androïd.

 

Op basis van interviews met experts en meer dan 50 casestudy's noemt het rapport 12 trends, onderverdeeld in vier hoofdthema's, die aantonen hoe verlichting kan worden gebruikt om ervaringen te scheppen, verhalen te vertellen, informatie over te brengen en welzijn te bevorderen.

 

“We staan aan de vooravond van een digitale revolutie in verlichting. Als onderdeel van onze inzet voor het creëren van een gezondere en meer duurzame wereld gaat Philips voort met het vormgeven van de toekomst in verlichting. Onze inzichten, deskundigheid en grensverleggende innovaties hebben een positieve impact op de levens van mensen en helpen onze partners hun visie te realiseren”, zegt Rogier van der Heide, Vicepresident en Chief Design Officer van Philips Lighting. “De ‘Future of Light’ is een fascinerend openingssalvo; het zal gedurende de komende jaren vruchten afwerpen als mensen zich door het rapport laten inspireren.”

 

Het PSFK-rapport legt de nadruk op projecten die in hun samenhang de talloze voordelen van licht demonstreren, uiteenlopend van gezonde slaappatronen en veiligheidsgevoelens tot macrokwesties zoals het heroverwegen van de schaarste aan grondstoffen en de klimaatverandering. De besproken projecten lopen uiteen van een verlaten benzinestation dat is omgevormd tot een kunstzinnige installatie, tot high-profile designwerk zoals de verlichting voor de 75ste verjaardag van de San Francisco Bay Bridge.

 

In het rapport worden ook een aantal innovaties van Philips genoemd, waaronder Philips CityTouch, dat steden helpt een intelligente openbare verlichting te realiseren, de SchoolVision- en Healwell-oplossingen van Philips, die beide bewezen hebben een positieve impact te hebben op de fysieke en emotionele gesteldheid van mensen, en Philips Hue, de slimme 'connected' LED-lamp die een schoolvoorbeeld is van de veranderde manier waarop we verlichting thuis beleven.

 

“Het belang van licht in het dagelijkse leven kan niet overschat worden. Het is in staat gevoelens van welzijn te versterken, levendige gemeenschappen te bouwen of een podium te vormen voor een belangrijke onthulling, en toch wordt het vaak alleen opgemerkt als het afwezig is. Met dit rapport toont PSFK de omvangrijke potentie die licht heeft voor het positief beïnvloeden van de levens van mensen overal ter wereld”, zegt Piers Fawkes, President & Founder van PSFK.

Persbericht

Meer informatie bij:

Sarah Facxin
PR Manager Lighting & Healthcare
Tel.: +32 2 525 80 78 (niet voor publicatie)
E-mail: sarah.facxin@philips.com

Over Koninklijke Philips N.V.:

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) stelt zich als gediversifieerde onderneming actief op het gebied van “Gezondheid & Welzijn” tot doel het leven van de mensen te verbeteren door zinvolle innovaties op het vlak van gezondheid, lifestyle en verlichting. Philips, met hoofdkantoor in Nederland, behaalde een omzet van 24,8 miljard EUR in 2012 en stelt ongeveer 115.000 personen tewerk met verkoop en diensten in meer dan 100 landen. De onderneming is marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten, haartrimmers en mondverzorgingsproducten.
Meer informatie over Philips is te vinden op www.philips.com/newscenter