Philips hue markeert kleurrijke start van 2014 tijdens Nieuwjaarsviering op Times Square


TV-publiek van meer dan een miljard mensen ziet programmeerbare LED-lampen de iconische cijfers van het nieuwe jaar verlichten in heldere kleuren

december 30, 2013

New York, Verenigde Staten – Als de schitterende Nieuwjaarsbal op Times Square neerdaalt om het begin van 2014 te markeren, zullen de cijfers '1' en '4' voor de allereerste keer in voortdurend veranderende kleuren verlicht worden met behulp van 207 stuks van de revolutionaire, programmeerbare hue-lampen van Philips, de wereldwijde marktleider in verlichting. Een wereldwijd TV-publiek van meer dan een miljard kijkers zal zien hoe de LED-lampen, die elk meer dan 16 miljoen kleurenmogelijkheden hebben, het nieuwe jaar kleurrijk begroeten terwijl de mensen zich opmaken voor de traditionele viering. De '2' en '0' zullen verlicht blijven door Philips' BR30 LED-lampen die geschikt zijn voor buitentoepassing.

 

Nieuwjaar 2014 markeert het 14de achtereenvolgende jaar dat Philips optreedt als de officiële verlichtingspartner voor de wereldberoemde New Year’s Eve Ball op Times Square. De lampen die gebruikt worden in de '1' en de '4' zijn afkomstig uit de innovatieve Philips hue productlijn, het eerste gepersonaliseerde verlichtingssysteem dat gebruikers in staat stelt de verlichting in hun woning rechtstreeks vanaf een iOS- of Android-apparaat te bedienen.

De nieuwe Philips hue BR30 downlightlampen werden vorige maand vrijgegeven; ze zijn voorzien van dezelfde Philips LUXEON LED's als de Times Square Ball, die zelf beschikt over 32.256 LED's en minder energie verbruikt dan twee standaard wandovens.

 

“Het is geweldig met Count Down Entertainment en de Times Square Alliance samen te werken om onze op software gebaseerde systemen dit jaar uit te breiden van alleen de Ball naar ook de cijfers”, zegt Bruno Biasiotta, President en CEO van Philips Lighting Americas. “Net als de Times Square Ball biedt het hue-systeem 85 procent energiebesparing in vergelijking met conventionele gloeilamptechnologieën en het maakt een unieke, op een app gebaseerde, flexibele verlichtingsbeleving mogelijk.”

 

De Philips hue-reeks is verkrijgbaar bij Apple stores, op apple.com en via een netwerk van 550 goedgekeurde Apple-dealers in heel Europa en via amazon.com in de Verenigde Staten. Bezoek voor nadere informatie over Philips hue www.meethue.com.
  

Meer informatie bij:

Sarah Facxin
PR Manager Lighting & Healthcare
Tel.: +32 2 525 80 78 (niet voor publicatie)
E-mail: sarah.facxin@philips.com

Over Koninklijke Philips N.V.:

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) stelt zich als gediversifieerde onderneming actief op het gebied van “Gezondheid & Welzijn” tot doel het leven van de mensen te verbeteren door zinvolle innovaties op het vlak van gezondheid, lifestyle en verlichting. Philips, met hoofdkantoor in Nederland, behaalde een omzet van 24,8 miljard EUR in 2012 en stelt ongeveer 114.000 personen tewerk met verkoop en diensten in meer dan 100 landen. De onderneming is marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten, haartrimmers en mondverzorgingsproducten.
Meer informatie over Philips is te vinden op www.philips.com/newscenter.