Lichtgevende vriendjes helpen kinderen nare dromen te verwerken


Online-tekenwedstrijd en draagbare kinderlampjes van Philips en Disney SoftPals maken kinderbedtijd aangenaam en fun

maart 24, 2014

Brussel, België – Monsters achter het gordijn of slechteriken onder het bed? ‘s Nachts sluipen de mooiste, spannendste of engste wezens in de fantasiewereld van jonge kinderen. Om kinderen over die nachtelijke angsten heen te helpen, organiseert Philips de grote #NotSoScary-tekenwedstrijd. Philips roept alle dappere kinderen op om - samen met hun ouders - hun favoriete monsters te tekenen en ze op de Philips Facebookpagina te posten. Zo ontdekken kinderen dat monsters helemaal niet zo eng zijn. In diezelfde filosofie, ontwierp Philips ook de Philips en Disney SoftPal-nachtlampjes voor kinderen. Met hun warme gloed en zachte, vertrouwde vorm zorgen de lampjes ervoor dat kinderen zich ’s nachts veilig en gerust voelen.

Veilig naar dromenland 
Kinderen met plezier naar bed laten gaan … die filosofie zit achter het ontwerp van de Philips en Disney SoftPal-kindernachtlampjes. De lampjes in de vorm van vertrouwde Disney-figuurtjes stralen een warme gloed uit, en geven kinderen een gevoel van veiligheid. En dat is belangrijk voor een goede nachtrust, zegt kinderpedagoge Marijke Bisschop: “Kinderen verwerken ’s nachts wat ze overdag beleefd hebben. Het donker stimuleert hun fantasie; ze herkennen dingen moeilijker en maken er dan zelf een voorstelling van. Dat kan spannend zijn, maar soms ook een beetje angstig. Een speels lampje met zachte kleuren, zoals de nachtlampjes van Philips die zelfs mee in bed mogen, hebben een geruststellend effect. Als kinderen in het midden van de nacht wakker worden, kunnen ze het lampje gemakkelijk zelf aandoen en weer fijn verder slapen.”

Andere slaaptips die de kinderpedagoge ouders wil meegeven om kinderen veilig naar dromenland te brengen:
  • Laat je kind de held spelen in zijn eigen (monster)verhaal
  • Vermijd woorden als ‘bang’ of ‘nachtmerrie’.
  • Zorg ervoor dat de slaapkamer een leuke, opgeruimde plek is
  • Bouw bedrituelen in zoals een verhaaltje vertellen, of samen de tanden poetsen en neem hiervoor de tijd.

Monsterlijk leuke tekenwedstrijd
Philips wil ouders helpen om hun kinderen te leren omgaan met nachtelijke angsten en bedtijd aangenaam en leuk te maken. Daarom organiseert Philips de #NotSoScary-tekenwedstrijd, waarbij kinderen hun mooiste monstertekeningen online kunnen plaatsen op de Philips Facebookpagina. De leukste tekeningen maken kans op mooie prijzen, waaronder een complete Disney-kamer in monster-, prinsessen- of Cars-stijl, een knuffel van hun eigen monstertekening of een Philips en Disney SoftPal-lampje naar keuze.

Mickey, Minnie, Sulley of Mike op je nachtkastje
De Philips en Disney SoftPal-kindernachtlampjes, in de vorm van Mickey, Minnie, Sulley en Mike van Monsters Inc. zijn zachte en gebruiksvriendelijke nachtlampjes. De warme gloed geeft kinderen ’s nachts een gevoel van veiligheid. Zo kunnen ze makkelijker in slaap vallen of voelen ze zich gerustgesteld als ze ‘s nacht wakker worden. Dankzij het innovatieve LED-systeem van Philips zijn de nachtlampjes ook heel veilig: er zitten geen kleine onderdelen of scherpe randjes aan de lampen en de snoeren zitten veilig. De Philips en Disney SoftPal-nachtlampjes zijn bovendien uiterst kindvriendelijk: peuters en kleuters bedienen ze gemakkelijk zelf. Het lichtje gaat aan door de SoftPal even te kantelen, het blijft ongeveer 7 uur branden, en kan gemakkelijk opgeladen worden. De lampjes geven ook voldoende licht om bij voor te lezen en te spelen.

Aanbevolen verkoopprijzen:
  • SoftPal Mike: € 34,95
  • SoftPal Sulley: € 34,95
  • SoftPal Minnie: € 34,95
  • SoftPal Mickey: € 34,95

Meer informatie bij:

Elke Moereels
PR Manager Lighting & Healthcare a.i.
Tel.: +32 2 525 80 78 (niet voor publicatie)
E-mail: elke.moereels@philips.com 

Philips Customer Care Center, tel. 00800 7445 4775.

Over Koninklijke Philips N.V.:

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) stelt zich als gediversifieerde onderneming actief op het gebied van “Gezondheid & Welzijn” tot doel het leven van de mensen te verbeteren door zinvolle innovaties op het vlak van gezondheid, lifestyle en verlichting. Philips, met hoofdkantoor in Nederland, behaalde een omzet van 23,3 miljard EUR in 2013 en stelt ongeveer 115.000 personen tewerk met verkoop en diensten in meer dan 100 landen. De onderneming is marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten, haartrimmers en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips is te vinden op www.philips.com/newscenter.  .