Philips viert 100e verjaardag in autoverlichting met campagne "Lighting up Passion"

april 30, 2014

Philips is sinds 100 jaar een drijvende kracht in ontwikkeling en innovatie in de auto-industrie. De helft van Europese auto’s en één derde van auto’s wereldwijd gebruiken Philips autoverlichting. Philips streefde naar het zetten van veiligheidsnormen voor de hele automotive verlichtingssector, wat heel wat menslevens redt op wegen overal ter wereld.


Brussel, België – Philips, wereldwijd marktleider in verlichting, viert dit jaar zijn 100e verjaardag in autoverlichting. Om dit te vieren, introduceert Philips de 'Lighting up Passion'-campagne. Speciaal voor verzamelaars brengt Philips, vijf historische advertenties uit de jaren 1930, '50, '70 en '90 uit in een metalen versie – ware verzamelobjecten. In de loop van dit jaar biedt Philips bij aankoop van een 'Lighting up Passion' actiepakket een advertentie aan. Zo zijn er in totaal vier platen te verzamelen. Wie alle platen heeft verzameld, kan zich op het einde van jaar online registreren en ontvangt dan gratis een vijfde verrassingsplaat.

 

Innovatie
Al meer dan een eeuw creëert Philips innovatieve verlichtingsoplossingen voor de auto-industrie die geleid hebben tot de vooruitgang en modernisering van de autoverlichting die we vandaag de dag kennen. In 1914 nam Philips het voortouw met de halfwatt-koplamp. Vervolgens kwam Philips in 1924 met Philips Duplo, de eerste autolamp met twee gloeidraden, die gedimd en groot licht vanuit één lamp mogelijk maakt. Dit is tegenwoordig een standaard eigenschap op het vlak van veiligheid. Drie generaties later innoveert Philips nog steeds, bijvoorbeeld met de ontwikkeling van de xenonlampen in 2007 die 200 % meer licht produceren dan conventionele halogeenkoplampen, waardoor de veilige remweg doeltreffend wordt verlengd met 30 tot 50 meter.

 

Autokoplampen zijn dan wel een belangrijk veiligheidsaspect voor elke auto, ze kunnen ook een stilistisch element zijn en helpen auto-ontwerpers om een x-factor te creëren. In 2013 kondigde een consortium onder leiding van Philips Automotive en anderen het 'OLED 3D'-onderzoeksproject aan. De innovatie van Philips Automotive die daaruit voortkwam, bestond uit 3D OLED lampen voor de achterlichten van de Audi TT (Audi’s sportcoupé). Dit betekende een belangrijke technologische prestatie. Het uiteindelijke ontwerp toont de vele mogelijkheden die OLED's aan ontwerpers bieden.OLED’s beschikken over ultradunne lichtbronnen met een groot oppervlak die opgenomen kunnen worden in elk auto-ontwerp. 

Persbericht

Lighting up Passion

Lighting up Passion

Lighting up Passion

Lighting up Passion

Lighting up Passion

Lighting up Passion

Lighting up Passion

Lighting up Passion

Lighting up Passion

Lighting up Passion

Voor meer informatie, contacteer:

Sabrina Heymans
External Communications Manager Lighting/Healthcare
Tel.: +32 2 525 80 78 (niet voor publicatie)
E-mail: sabrina.heymans@philips.com

Over Koninklijke Philips N.V.:

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) stelt zich als gediversifieerde onderneming actief op het gebied van “Gezondheid & Welzijn” tot doel het leven van de mensen te verbeteren door zinvolle innovaties op het vlak van gezondheid, lifestyle en verlichting. Philips, met hoofdkantoor in Nederland, behaalde een omzet van 23,3 miljard EUR in 2013 en stelt ongeveer 115.000 personen tewerk met verkoop en diensten in meer dan 100 landen. De onderneming is marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten, haartrimmers en mondverzorgingsproducten.
Meer informatie over Philips is te vinden op www.philips.com/newscenter.