Philips introduceert nieuwe halogeenlampen voor extra veiligheid en premium styling

september 16, 2014

Aken, Duitsland – Koninklijke Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA), de wereldwijde marktleider in verlichting, introduceert dit najaar een nieuwe lijn innovatieve halogeenautolampen. Hoewel LED- en xenonverlichting grote stappen vooruit maken in de automobielverlichting vertrouwd men in de meerderheid van de auto´s op de weg vandaag en in de nabije toekomst nog altijd op halogeenverlichting. Dankzij zijn voortdurende ontwikkelingsinspanningen is Philips in staat zowel autofabrikanten als consumenten te voorzien van halogeenverlichting die de veiligheidsprestaties en stijl van xenonlampen zo dicht mogelijk benadert.

 

Philips X-tremeVision – 130% krachtiger licht voor een beter zicht
Een ver reikend zicht betekent meer tijd om te reageren op mogelijke gevaren op de weg. De nieuwe generatie Philips X-tremeVision autokoplampen garandeert 130 procent meer helderheid dan een conventionele halogeenautolamp. Dankzij deze innovatie kunnen autobestuurders tot 45 meter verder zien dan met normale halogeenkoplampen. Bij een snelheid van 80 km/u betekent dit tot 2 seconden extra tijd om obstakels te herkennen en hierop te reageren.

 

Een gloeidraad met een zeer nauwkeurige geometrie, een gasvulling met een druk van 13 bar, een nauwkeurige coating en kwartsglas van hoge kwaliteit zijn de kenmerken van deze state-of-the-art halogeenlamptechnologie.

 

Het 20 procent wittere licht (3700 kelvin) van de X-tremeVision ziet er niet alleen stijlvol uit, maar combineert ook rijcomfort met optimale veiligheid. De coatingtechnologie van de derde generatie, door Philips gepattenteerd, verzekert een optimale kleurtemperatuur en daardoor een betere waarneming van contrasten. Dit maakt rijden in het donker meer ontspannend.

 

Naast prestaties garandeert de X-tremeVision ook een uitmuntende levensduur tot 450 uur; daarmee scoort hij duidelijk beter dan concurrerende halogeenlampen in de categorie ´meer licht´.

 

Philips WhiteVision – veiligheid was nog nooit zo aantrekkelijk
Philips WhiteVision geeft autokoplampen een eersteklas ´look´, zonder afbreuk te doen aan de veiligheid. Dit halogeenwonder, met zijn 40 procent witter licht (4300 kelvin), combineert unieke prestaties met een unieke uitstraling voor uw auto. Naast zijn elegante voorkomen biedt dit nieuwe product van Philips ook nog eens 60 procent meer licht op de weg. Rijstrookmarkeringen en verkeersborden reflecteren nog intenser dankzij de hogere kleurtemperatuur en het innovatieve witte xenoneffect. Door het witter licht is een groter contrast mogelijk, verbetert de concentratie en wordt comfortabel rijden in het donker gegarandeerd.

 

WhiteVision wordt gemaakt van UV-kwartsglas in overeenstemming met de hoogste normen van Philips. Het is robuuster dan normaal hardglas en beter bestand tegen extreme temperaturen en trillingen. Dit verlengt de levensduur, die de 450 uur overschrijdt.

 

 

Meer informatie over de nieuwste generatie Philips halogeenlampen en andere producten in ons uitgebreide assortiment vindt u op http://www.philips.nl/e/car-lights.

 

Beschikbaarheid
De nieuwe Philips halogeenlampen zijn vanaf nu verkrijgbaar via groothandelaars in automaterialen, autoshops en autogarages.

  • X-tremeVision is verkrijgbaar in de types H1, H4 en H7.
  • WhiteVision is verkrijgbaar in de types H1, H3, H4, H7 en als positielamp in de types T4W en W5W.

 

Adviesprijzen

  • Vanaf € 31,66 voor de Philips X-tremeVision H4.
  • Vanaf € 28,33 voor de Philips WhiteVision H4

Persbericht

Voor meer informatie kan u contact opnemen met:

Frederik Luppens
Philips Automotive Lighting Benelux
Tel.: +31 (0) 61-11 20 508 (niet voor publicatie)
E-mail: frederik.luppens@philips.com

 

Sabrina Heymans
External Communications Manager Lighting
Tel.: +32 471 83 88 18 (niet voor publicatie)
E-mail: sabrina.heymans@philips.com

 

Philips Customer Care Center
Tel.: 00800 7445 4775

Over Koninklijke Philips N.V.:

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) stelt zich als gediversifieerde onderneming actief op het gebied van “Gezondheid & Welzijn” tot doel het leven van de mensen te verbeteren door zinvolle innovaties op het vlak van gezondheid, lifestyle en verlichting. Philips, met hoofdkantoor in Nederland, behaalde een omzet van 23,3 miljard EUR in 2013 en stelt ongeveer 113.000 personen tewerk met verkoop en diensten in meer dan 100 landen. De onderneming is marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten, haartrimmers en mondverzorgingsproducten.
Meer informatie over Philips is te vinden op www.philips.com/newscenter.