Philips Lighting introduceert nieuw LED draagprofielsysteem voor winkels en industriële ruimten, toekomstbestendig voor de wereld van het Internet der Dingen

2 maart 2017

  • Nieuw Philips LED draagprofielsysteem maakt gemakkelijke integratie mogelijk met connected Philips LED-verlichting en sensors voor winkels, productie, magazijnen en distributiecentra 
  • Nieuwe niveaus van schaalbaarheid om de gewenste lichteffecten te realiseren en andere technologieën voor het Internet der Dingen te integreren binnen één systeem 
  • Winkeliers kunnen de sfeer in hun winkel op maat aanpassen en het juiste lichteffect creëren ter ondersteuning van hun winkelconcept 

 

Düsseldorf, Duitsland – Philips Lighting (Euronext Amsterdam beursticker: LIGHT), wereldwijd toonaangevend in verlichting, introduceert vandaag het nieuwe draagprofielsysteem voor LED-verlichting voor winkels en industriële ruimten, Philips Maxos fusion. Dit systeem, dat is voorbereid voor connected verlichting, helpt gebouwen toekomstbestendig te maken door LED-verlichting van hoge kwaliteit te leveren in combinatie met de vrijheid om lichteffecten en de schaalgrootte van het systeem aan te passen via extra 'Internet der Dingen'-technologieën. Het draagprofielsysteem kan gecompleteerd worden met sensors die integratie in één systeem mogelijk maken van winkel- en magazijntechnologieën zoals camera's, bakens, audio en scanners. 

 

Philips Maxos fusion biedt een hoge mate van flexibiliteit voor het monteren van en opnieuw positioneren van LED-lampen overal op zijn montagerail. Daardoor is het uitermate geschikt voor winkels, magazijnen, ruimten voor voedselproductie, toepassingen in de automobielbranche en andere industriële omgevingen. De nieuwe reeks optieken biedt nagenoeg eindeloze mogelijkheden voor het verlichten van ruimten, en levert een energie-efficiënt licht met minder armaturen en lagere totale eigendomskosten (TCO). LED-armaturen kunnen op willekeurige plaatsen op de montagerail geklikt worden voor het benadrukken van speciale aanbiedingen met accentspots of om ruimten te verlichten die een lange lichtlijn vereisen voor het leveren van licht met een hoge gelijkmatigheid.  

 

De Auchan hypermarkt in Saint-Priest, Frankrijk, is de eerste die het verlichtingssysteem Philips Maxos fusion installeert en gaat profiteren van de vrijheid om hun winkelindeling compleet te maken met een aanpasbaar verlichtingsontwerp dat mogelijkheden bidt voor de toekomst. Dominique Forgues, Technisch Directeur van Auchan Retail France, zegt: “Met de nieuwe hoogwaardige LED-armaturen en het draagprofielsysteem kunnen we de beleving van onze klanten maximaliseren door de aandacht te vestigen op aanbiedingen of onze producten te accentueren, en tegelijk meer dan 50% energiebesparing te realiseren.  Aangezien Philips Maxos fusion ook een drager van connectiviteit is, kunnen we de toekomstige mogelijkheden verkennen, zoals het toevoegen van digitale diensten voor het ondersteunen van onze meerkanaals strategie.” 

 

Klaar om connected te worden

Het Philips LED draagprofielsysteem laat zich gemakkelijk integreren met connected LED-verlichtingssystemen zoals Philips StoreWise, dynamische verlichtingsscènes te creëren. Een andere connected verlichtingsmogelijkheid is de Indoor Positioning van Philips, die wordt gebruikt om aan klanten en winkeliers nieuwe locatiegebaseerde diensten te bieden die de winkelbeleving en de omzet verbeteren. Voor magazijnen biedt het connected GreenWarehouse-systeem van Philips de mogelijkheid energiebesparingen te realiseren door het creëren van verlichtingszones en licht alleen te gebruiken waar het nodig is. 

 

“Na meer dan twee miljoen meter draagprofielsystemen geïnstalleerd te hebben, hebben we een diepgaande waardering voor de behoeften van klanten. Philips Maxos fusion kwam daaruit voort en vertegenwoordigt een toekomstbestendige ruggengraat voor het opnieuw positioneren van armaturen, sensors en bestaande en toekomstige connected verlichtingssystemen. Het is ideaal voor nauwkeurige verlichtingstoepassingen en klantgerichte diensten die meerwaarde betekenen voor detailhandel en industrie”, zegt Paul Peeters, Business Leader Professional Lighting Europa bij Philips Lighting.

 

Philips Maxos fusion is vanaf medio februari 2017 verkrijgbaar in Europa. Het wordt samen met andere baanbrekende verlichtingsinnovaties tentoongesteld op de Euroshop 2017, 's werelds toonaangevende vakbeurs voor de detailhandel in Düsseldorf, Duitsland. Breng een bezoek aan onze stand in de Messe Düsseldorf, Hal 9.

 

 

Opmerkingen voor de redactie:

  • Philips Maxos fusion levert energiebesparingen tot 55% in vergelijking met conventionele verlichting. Afhankelijk van de armaturen heeft het systeem een levensduur die driemaal langer is dan die van conventionele draagprofielsystemen.
  • Het systeem biedt een gelijkmatig, comfortabel licht in een keuze van kleurtemperaturen en vermindert verblinding tot een minimum. 
  • Het kan gecombineerd worden met diverse LED-armaturen zoals spots, lineaire en niet-lineaire armaturen en ook met niet-verlichtingselementen zoals Bluetooth bakens, evenals de mogelijkheid om apparatuur van derden toe te voegen.
  • Philips Maxos fusion is geschikt voor omgevingen die een hoge mate van compliantie met internationale richtlijnen vereisen, zoals het voldoen aan de specifieke eisen in de automobielindustrie om problemen in de processen van oppervlaktecoatings te voorkomen.

Voor meer informatie, contacteer:

Philips Lighting Belgium

Sabrina Heymans

T. +32 (0)471 83 88 18

E. sabrina.heymans@philips.com 

Philips Nieuwscentrum: www.philips.be/news

Over Philips Lighting:

Philips Lighting (Euronext Amsterdam beursticker: LIGHT), een wereldwijde marktleider in verlichtingsproducten,  systemen en  diensten, levert innovaties die toegevoegde waarde en rijkere gebruikservaringen bieden en ook bijdragen tot het verbeteren van levens. We bedienen zowel de professionele als de consumentenmarkt en zijn binnen de branche toonaangevend in het benutten van de mogelijkheden van het ‘Internet of Things’ om woningen, gebouwen en stedelijke omgevingen te transformeren. In 2016 hebben we een omzet van EUR 7,1 miljard gerealiseerd met ongeveer 34.000 medewerkers in meer dan 70 landen. Voor meer informatie, bezoek: www.lighting.philips.be.