Albert Heijn XL:
extra kleurrijke
belevenis
kleurtemperaturen in en kleurweergaven en kleurweergaven zorgt dat elke afdeling op de juiste manier in de spotlights komt te staan. Klanten worden verleid en geïnspireerd en ervaren een warme, belevenisvolle sfeer."
-Dijana Cicak, European Concept Director van Ahold
Een bezoek aan de vernieuwde Albert Heijn XL in Eindhoven is een belevenis op zich. Dat begint al bij de entree waar lokale leveranciers hun waren op een 'marktplein' verkopen. Om het unieke onthaal door te trekken naar de rest van de winkel is een lichtplan vereist dat spectaculair vernieuwend is ten opzichte van andere supermarkten.
"De energiezuinige LED-verlichting van Philips optimaliseert de inrichting", vindt interieurarchitect Judith Everaarts van Claessens Erdmann architects & designers. Zo wordt er bijvoorbeeld gewerkt met vier verschillende kleurtemperaturen - 'lichtrecepten' - om producten aantrekkelijk te accentueren. Een multifunctioneel lijnenpatroon van spanningsrails met twee meter tussenruimte zorgt er voor dat de StyliD LED-spots bij een verandering van inrichting telkens weer eenvoudig op de schappen kunnen worden afgestemd.
Fraaie, schijfvormige Flatmoon-armaturen van Philips Modular creëren een echte 'marktsfeer' bij de entree. De verlichting is met drie scenes slim afgestemd op de cyclus van de dag en zorgt steeds voor een andere, unieke beleving. Verrassend zijn Selecon-spots, die een blaadjespatroon op de vloer projecteren. Alsof de zon tussen de bomen schijnt. Dijana Cicak, European Concept Director van Ahold : "De winkel heeft mede door het lichtplan een zeer warme uitstraling."
Leer meer over onze LED supermarkt verlichting